Är du en erfaren ledare med intresse för mode, med fallenhet för visuell presentation och styling? Kanske arbetar du som säljledare eller butikschef idag och trivs med att ha stort eget ansvar?
Om rollen
Som Store Manager ansvarar du för det dagliga arbetet i butiken. Ditt främsta uppdrag är att driva försäljning och lönsamhet för butiken tillsammans med ditt team.
Du leder ett team på cirka 6 st butikssäljare. I denna roll blir du framgångsrik genom att ha erfarenhet av att leda andra med goda resultat. Du arbetar dagligen med att coacha och utveckla ditt team för att driva butiken mot uppsatta mål, samt att främja en positiv arbetsmiljö i ditt team.
För att överträffa kundernas förväntningar arbetar du och ditt team aktivt med att skapa en inspirerande shoppingupplevelse. Ni arbetar löpande med att säkerställa ett attraktivt butikssortiment, visuell presentation och att erbjuda en kundservice i världsklass.
För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha en naturlig fallenhet för visual merchandising och ett starkt intresse och god förståelse för marknaden.
Du ansvarar för daglig bemanningsplanering, frånvarohantering och tidsrapportering. Du kommer att arbeta i schemasystemet TooEasy.
Vem är du?
- har dokumenterad erfarenhet av att leda andra med goda resultat
- starkt intresse för mode och håller dig uppdaterad om de senaste trenderna
- har fallenhet och intresse för visuell presentation och styling
- är en förebild i kundservice och försäljning
- kan uttrycka dig väl i svenska och engelska, både i tal och skrift
För att lyckas i rollen har du förmåga att motivera och skapa engagemang hos dina säljare. Du agerar professionellt och har hög integritet. Vi ser att du är flexibel samt har förmåga att arbeta strukturerat. Du ser tydlighet, öppen kommunikation och feedback som en naturlig del av ditt ledarskap. Vidare är du självgående och vågar ta egna initiativ och beslut.
Om tjänsten
Du blir anställd hos Avolta, och arbetar i vår &Other Stories butik. Du är en ambassadör för &Other Stories varumärke.
Vi erbjuder ett självständigt arbete i en inspirerande flygplatsmiljö, där du får bidra med din passion och expertis.
Utöver detta;
- Personalrabatter
- Friskvårdsbidrag
- Personalparkering
- Pension och försäkring enligt kollektivavtal
Arbetstiderna är i regel förlagda under dagtid, men rollen kräver en flexibel tillgänglighet under butikens öppettider, vilket är dagligen 05:00-21:00. Helgarbete kan förekomma.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med sex månaders provanställning. I rollen rapporterar du till Terminal Manager Operations.
Arbetet sker på säkerhetsklassat område och därför är säkerhet en hög prioritet. Vi genomför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här.
Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt kandidat. Intervjuer sker därför löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag passerat.
Vilka är Avolta?
Hos Avolta möter du kunder och resenärer från hela världen. Med ett gemensamt utbud av taxfreeförsäljning, lyxbutiker, mat och dryck på flygplatser, motorvägar, kryssningar, järnvägar och mer, är vi världsledande inom travel-retail med verksamhet på 1 200 platser i 75 länder. Vårt omfattande utbud innebär att vi är på rätt plats, vid rätt tidpunkt, för alla resenärer.
Vi finns till för att göra resenärer lyckligare genom att maximera varje stund av deras resa - oavsett om de är på språng eller online.
Vill du ta nästa steg i en dynamisk roll inom det världsledande företaget inom travel-retail, där människor får bidra med sin passion och expertis, skicka gärna in din ansökan i ansökningsformuläret nedan. Läs mer om Avolta på avoltaworld.com